fredag 20 augusti 2010

Första veckan

Så var första veckan tillbaka på förskolan efter sommaren avklarad. Det var med stor glädje och med kära återseenden som dottern lämnades i måndags. Sedan har det på sätt och vis gått sämre och sämre med både hämtningar och lämningar. Dvs vill inte gå hem och hon "blir blyg" och vill att jag ska stanna en stund vid lämning. Fast det är egentligen inga problem...

Nått som däremot är ett problem är dotterns toarutiner, eller snarare frånvaro av detta. Jag har under gångna veckan fått med mig minst ett par blöta trosor från förskolan. Jag hade verkligen hoppats på att förskolans rutiner skulle få dottern att sluta skvätta, för oftast är det inte fråga om mer än några droppar, men inte denna första veckan har det blivit så.

Det största problemet är att dottern vill verkligen inte bli tillsagd att nu ska du gå på toa och kissa. Det måste ske på hennes villkor. Och då kommer hon oftast på lite försent att hon är kissnödig och så kommer det lite i trosan innan hon hunnit få av sig dem... Hemma springer hon oftast tros- och byxlös, och då händer det (så gott som) inga olyckor!

Om nån har nått bra tips så är jag tacksam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar