torsdag 23 december 2010

Julklapp eller??

Jag har under hösten stickat på en lusetröja till dottern. Sakta men säkert har arbetet framskridit. Har haft kortare uppehåll ibland då jag haft en "jobbigt" steg i att komma vidare... Blockade delarna och sedan kom ett sådant uppehåll - montera tycker jag är så tråkigt!Men så tog jag mig i kragen och påbörjade arbetet med att gå från lösa delar till att bli en komplett tröja. Har tagit det lugnt och varit noggrann, något som inte alltid är fallet. Och så slår det mig att dottern ska få tröjan i julklapp. Hon har visserligen sett den under arbetets gång men ändå...
Fast nu är den ju inte helt färdig. Har inte hunnit med att sy fast hakor och hyskor. Och nu finns det inte riktigt tid att fixa med det. Listan på saker som ska fixas innan avresa till julfirandet är lång även utan att behöva sätta mig med sömnadsarbeten. Dessutom tror jag att hon kommer få så mycket julklappar ändå, så det blir roligare att ge den till henne i säg nyårspresent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar