måndag 15 augusti 2011

Konstig stress

Just nu känner jag mig konstigt stressad över att jag inte hinner med allt jag vill få gjort. Stickningen jag har i handen går för långsamt, och när jag sitter där och stickar så blir jag bara mer och mer stressad över allt som jag inte får gjort.

Som uppdatera här. Eller kanske jag egentligen borde sy något av alla tyger som ligger utspridda över lägenheten. Sonen växer för fort, jag hinner inte med i hans utveckling. Jag glömmer bort att engagera mig i dottern. Jag vill läsa ut den där boken. Och så måste jag ju sova. Handla mat. Plocka ur diskmaskinen. Kolla vad vi ska hitta på sista "sommarlovsveckan". Saker måste upp på vinden. Dammsuga. Virka borde jag ju göra så gallerfilten blir färdig. Vill träna så jag slipper ryggvärken. Får inte glömma bort att pussa på pappan. Måste rensa ur garderober - igen. Ska jag vara med på loppisen och vad ska jag sälja då? Dopet närmar sig, passar dopklänningen eller måste jag sy? Vill träffa vänner och vara social. Vill inte vara så arg. Får inte glömma bort tvättiden i morgon. Stickningen går för långsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar