söndag 27 mars 2016

Länge sedan

Ibland händer saker som inte riktigt finns med i ens planer för den närmaste tiden. Och om det då sammanfaller med andra saker som faktiskt är en medveten förändring i livet så kan det bli så att det är svårt att riktigt veta hur mycket tid saker faktiskt tar i anspråk.

Jag hade ju som förhoppning att hålla denna bloggen väldigt levande under 2015. Men så blev jag invald i en styrelse utan att jag blivit tillfrågad innan! (för i så fall hade jag mest troligt tackat nej) Samtidigt som jag skulle få ihop stora förändringar i övrigt att fungera i vardagen men hämtningar, lämningar, handla och laga mat. Helt plötsligt fanns det inte mycket tid över till bloggande.

Fast egentligen finns det ju tid. Problemet uppstår ju i att jag envisas med att fastna med fel saker allt för ofta. Typ konstiga webbspel. Egentligen finns det väldigt mycket tid till bra och vettiga saker, om jag bara tog bort, helt ärligt, en massa energitjuvar. Det är allt för ofta som jag tänker, jag ska bara en liten stund, och vips har det gått över en timma...

Detta leder ju till att det är svårt att motivera barnen att undvika att fastna med näsorna i plattor och telefoner, när jag själv sitter fast i ett "beroende". Men nu känner vi vuxna att det gått för långt (tror nog att pappan tycker att även jag behöver förhållningsregler!) så nu hoppas jag att det kan finnas tid till att göra några vettigare saker med de stunder som kommer att finnas till "skärmtid". Eller rättare, när stunderna är begränsade så blir jag nog mer sellektiv i vad jag vill och kan göra. Då kommer jag att prioritera det som får mig att verkligen må bra. Som att skriva av mig lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar