onsdag 6 april 2016

Tar visst aldrig slut

Det känns som om detta lådtömmande aldrig tar slut. Det är som att jag mest bara flyttar det från en låda till en annan, och så blev inte det så bra och så börjar jag om igen...

Men även om känslan är sån, så är det faktiskt så att nu är det främst kvar att noggrant gå igenom och slänga/skänka/sälja sådant som vi inte vill/behöver ha kvar. Sådant som kan säljas hamnar i lådor i väntan på loppis. Vissa saker gråts det över att de hamnat i slänga/skänka/sälja-högen. Det som funkar bäst i ett sådant läge är att hitta någon rolig grej som ska sparas för att avleda tankarna från prylen som är svår att skiljas från.

Jag hoppas innerligt att det klart till helgen så att jag och barnen kan njuta av varandra istället för att jag (och ibland dottern) bara sysslar med rensning och sortering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar