onsdag 24 juni 2009

Sångrepertoar hos en sjungglad tvååring

Dottern, likt sin mamma, gillar att sjunga. Och nu är repertoaren riktigt stor. Hela texten kanske inte alltid finns där, men det gör inget, då sjunger hon ändå de rader hon kan. Om och om igen.

  1. Jag må hon leva - avslutas alltid med ett hurra, hurra, hurra HURRA!!!
  2. Lilla snigel - mycket viktigt att fånga nån/något i slutet.
  3. Krakel spektakel, kusin vitamin - här lyckas hon nu för tiden alltid klämma in ett bajs, varför vet jag inte
  4. Var bor du lilla råtta? - visserligen oftast med stor assistans av mamman
  5. Var är tummen? - och bara tummen!
  6. Här kommer lilla Ludde
  7. Blommig falukorv - så sött när hon slår upp den i boken och börjar sjunga
  8. Bä, bä vita lamm - rockversionen såklart!
  9. En sockerbagare
  10. Jag är en vanlig kanin
  11. Opp och ner - å en mus i ett hus, sär och kuggar sus
  12. Lille katt
  13. Idas sommarvisa - men på sommarfesten ville hon stå med pappa och lyssna ;)
  14. Sommaren är min - eller pippis sommarvisa!
  15. Imse vimse spindel - den får jag ju inte glömma!
  16. Sjörövar-Fabbe - eller Sabbe heter han ju
  17. Björnen sover
  18. Blinka lilla stjärna där - sjunges helst stånde i tripp trapp stolen mitt under middagen
  19. En liten båt - med rörelser
  20. Här kommer Pippi Långstrump - ett säkert kort när det ska dansas
  21. Karlsson på taket - men Karlsson kan gärna bytas ut till ett mamma <3

Det var allt jag kom på just nu, men jag har säkerligen missat någon. Och detta är alltså sånger som hon kan sjunga på egen hand. Det tillkommer en massa sånger som hon än så länge "bara" sjunger om mamman eller pappan sjunger dem.

Hon är bara för underbar min älskade smarta dotter!

Edit: Lägger till några sånger som hon sjungit precis efter jag skrivit inlägget:

  1. Tingelinge tåget går
  2. Tänk om jag hade en liten liten apa
  3. En och annan passande hejaramsa/sång
  4. En elefant balanserade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar