tisdag 20 oktober 2009

Kaninbyxa

För ett år sedan fyndade jag kanintyg från Åhléns, detta tyg har blivit liggande i brist på inspiration. Men nu slog jag till, och sydde ett par fodrade byxor av tyget, enligt denna tutorial. Det var enklare än vad jag trodde och slutresultatet blev riktigt bra. Tyvärr misstänker jag dock att midjemudden är för stor, så det finns risk att dottern kommer att tappa byxorna. Men om så är fallet får jag välan hitta på en lösning på problemet då!

På syfestivalen köpte jag tyg till en tröja som jag tänkte skulle vara till ovan nämnda byxor. Först tänkte jag att jag skulle klippa ut en stor kanin av kanintyget och sy på tröjan. Sen tänkte jag att jag skulle göra det lättare för mig och klippa ut ett hjärta.
Men sen upptäckte jag att denna turkosa färg passar perfekt under en klänning som dottern har, och då tycker jag att det är onödigt med en applikation.
Hjälp! Hur ska jag göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar