fredag 20 november 2009

3770 kronor på två veckor?

Igår blev jag "lurad" att läsa på aftonbladet.se och det jag läste gjorde att jag bara kände än mindre förtroende för denna sensationsjournalistik de håller på med.

Modebloggerskan Mogi ska visst, på Aftonbladets uppmaning, leva på "a-kassa" under två veckor. De har gjort nån beräkning och kommit fram till att det skulle innebära 3770 kronor. Det bär mig emot men här är iaf länken till artikeln....

3770 kronor som ska gå till kläder och nöjen, och lunch ute. 3770 kronor det kan en barnfamilj (två vuxna två barn) ha som matkostnad för en hel månad! 3770 kronor det är ungefär vad jag har, och för de kronorna betalar jag lån, månadsavgift, mobiltelefon, mat, kläder (både till mig och dottern), och jag tycker inte att jag lever ett så fattigt liv. Jag kan inte göra några stora utsvävningar, men jag behöver inte heller vända på varenda korvöre...

Det är ett hån. Och jag förstår inte varför aftonbladet gör detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar