måndag 19 april 2010

Snickelisnack överallt

Alla dessa människor som pratar i mobiltelefon i tid och otid.
Vad pratar de om?
Vad är det som är så viktigt som måste avhandlas precis just då?
Tjejen i spärren, vem pratar hon med? Kanske nån som sitter i en annan spärr?
Han på tunnelbanan då? Som pratade när jag klev på, och som fortfarande pratade när jag klev av?
Fjortistjejen som ringde upp sin kompis för att fråga om hon var i skolan? Om hon hade varit i skolan hade hon väl inte kunnat svara? Eller??

Jag förstår inte. Det snackas av alla överallt. Vad är det som måste avhandlas - ofta på arbetstid vad jag kan se - så ingående och precis just då? Sannolikt är ju även den personen i andra änden på jobbet? Eller?

Kommer dessa funderingar av att jag "aldrig" pratar i mobiltelefon? Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar