fredag 31 augusti 2012

Fredagspladder

Det är fredag. Första "arbetsveckan" efter ett långt sommarlov börja närma sig slutet. Det regnar så det skvalar utomhus. Jag sitter med en kopp kaffe. Sonen sover. Jag försöker hitta en rutin för hösten. Sista tiden av föräldraledigheten. Sonen är stor nu, fast ändå så liten. Han behöver aktiveras. Jag också.

Jag läser kloka ord hos Vilda Barn och känner att jag är ganska lik Woody Allen som i en intervju som jag såg häromkvällen sa att han har "nothing but regrets". Nåja så illa kanske det inte är. Men det är mycket jag önskar jag kunde gjort annorlunda i mitt föräldraskap. Vill vara mer som den jag vill vara. Och jag säger igen och igen, att nu ska det bli bättring. Så faller jag ändå dit. Där jag inte vill vara. Jag vill: Välja mina strider. Se det positiva. Ignorera det negativa.

Nu ska jag fortstätta pussla ihop vardagen till en vacker bild. Låta sonen sova färdigt. Hämta en sprallig dotter som gått på sin första musikpatrull idag. Fixa en fredagsmysig middag. Efterrätt ska vi ha idag, då vi firar namnsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar