tisdag 31 december 2013

Gott slut 2013 och Gott nytt 2014

Fira det nya året

Vi möter det nya året i hopp om att krigen tar slut,
i glädjen över mångfalden i vårt land, i tro på människors lika värde,
i bön om en rättvis värld.

Gott nytt år!

Eva Brunne, biskop i Stockholms stift


Ibland möts jag av ord som träffar mig precis där det ska. Därför väljer jag att citera dessa ord för att visa vad jag tänker och känner dessa sista timmar av 2013 och var min förhoppning inför 2014 ligger.
Jag har ett nyårslöfte inför 2014, och det är att jag lovar att rösta i alla valen som ska göras under 2014 och att min röst kommer inte ges till SD, utan tvärtom till något som står för SD motsats på alla punkter. I mina ögon finns det bara ett parti som står för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar