måndag 9 december 2013

Lucka 9

Det blogginlägg som jag vill att alla ska ha läst och varför

Hmmm Här gäller det att tänka igenom. Ska jag ta någon av kloka Petra Krantz Lindgrens alltid läsvärda inlägg i bloggen En annan du. Nej, det blir så svårt att välja bara en. Jamen stillsamme kloke Lars H Gustafsson då? Nej, det är samma där, och så vill jag lyfta en kvinna, inte en man. Sagogrynet? Samma här, det är så svårt att bara välja en.

Nej, det får bli Häxnästet i bloggen Jordliv. För mig var detta inlägg en aha-upplevelse. Jag har liksom alltid varit för fri abort, men på nått sätt inte riktigt förstått varför. Nu vet jag. Jag känner också att MIN PRIVATA syn på abort spelar ingen som helst roll i den här frågan. Fri abort är en alldeles för stor fråga för att den ska betyda något. Fri abort är en viktig kvinnofråga för hela världen. Jordliv fick mig att verkligen förstå hur stor och viktig frågan verkligen är. KVINNOKRAFT ftw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar