onsdag 22 januari 2014

Sovklockan ringer 23:00

Har nu kommit i säng senast 22:30 alla kvällar utom i lördags då vi var borta på kvällen och kom inte hem förrän närmare 23. Jag har också ändrat lite i hur jag beter mig när jag väl ligger i sängen, tidigare kunde jag läsa bloggar, kolla på facebook, spela candy crush i en halv evighet och var då så uppskruvad så det var nästan omöjligt att somna. Nu har jag istället kollat på instagram, läst bok på plattan (i nattläge, vilket innebär att det är svart skärm med vit text) och sedan om jag orkat spelat lite candy crush.

Jag märker redan skillnad. Det är mycket lättare att vakna på morgonen, i morse vaknade jag strax innan väckaren satte igång. Och på kvällen är jag så trött vid 23 att det går inte att hålla ögonen öppna längre och då lyssnar jag på det och lägger jag genast bort telefonen eller plattan. Tidigare kunde jag fastna i "ska bara", nu ser jag det som att det är kvar i morgon om jag prompt måste ta del av allt som händer där ute på internettet!

Härom morgonen fick jag höra att jag såg pigg ut och det stämmer. Jag känner mig piggare, så detta vinnande koncept vill jag inte sluta med. Kanske att jag kan justera tiderna lite längre fram då det blivit ljusare men just nu känns det som en bra balans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar