måndag 9 mars 2015

EFIT Internationella kvinnodagen

00:05 Avslutar lördagen, eller påbörjar söndagen med att läsa "Kriget har inget kvinnligt ansikte", en bok som jag aldrig hade kommit på att läsa om jag inte varit med i en bokcirkel. Tacksam över att jag faktiskt har läst den, eller ja, cirka 60 sidor har jag kvar ...

08:05 Tänk att få vakna vid det här rufsiga huvudet varje dag. Det är en rikedom och en oändligt stor lycka

09:05 Sista slurken te och tisdagens nummer av lokalblaskan som inte hunnits med att läsas än, då jag varit hemma med sjukt barn (så gott som) hela veckan och då missat mina pendlingstimmar då jag brukar läsa tidningar

10:05 Söndagens stående punkt, att summera veckan som varit och planera framåt. Tiden går fort när en har roligt och snart är det påsk

11:05 Tåget kommer!

12:05 Barnvagnsmarschen börjar röra sig från Norrmalmstorg. Vilken underbar dag! Strålande sol och 15 plusgrader.

13:05 Barnvagnsmarschen börjar avrundas på Raol Wallenbergstorg med utsikt över Dramaten. Som sagt en underbar dag, och under själva marschen såg vi årets första fjäril :)

14:05 Leka lite, eller mer rätt kramas lite i den torrlagda fontänen i Kungsan, efter vårens första glass under körsbärsträden med svällande knoppar

15:05 Varit hemma en snabbis, nu på väg till tunnelbanan

16:05 Tal inför demonstrationståget organiserat av 8-marskommittén. Årets tema: "Organisera dig - Kräv din rätt!"

17:05 Tåget har nått Sankt Paulsgatan i sin snirkliga färd från Södermalmstorg till Medborgarplatsen. Ungefär här vaknar sonen som lite oväntat somnade i vagnen strax efter att bilden 15:05 tagits. Han undrade var han hamnat, men hämtade sig snabbt och satt sedan och pekade nyfiket på det mesta!

18:20 -Mamma! Skynda dig! Sonen tycker det går för långsamt i uppförsbacken. Vi som inte fått sova närmare två timmar är inte fullt lika entusiastiska.

19:05 Middagen håller på att avslutas och dottern och jag pratar om vad pärlorna i frälsarkransen heter. "Den blå pärlan är så blå så det går nästan inte att titta på den!"

20:05 Skratt och fniss! Fast egentligen borde vi väl sova

Eller jag borde inte alls sova, men somnade gjorde jag och vaknade med ett ryck vid halv tolv så det fick bli dagens sista bild. Nu borde jag jobba då det har varit lite eftersatt under veckans vabbande. Men å andra sidan så är det alldeles för sent, igen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar