söndag 1 mars 2015

Reminiscere

Ibland blir det verkligen inte som jag planerat, utan så mycket bättre. Dottern kom slokörat fram till mig när jag började klä på mig för att gå till kyrkan och jag frågade om hon ville följa med. Till min stora förvåning ville hon det och så snabbt har jag aldrig sett henne få på sig kläder. Tyvärr gick det inte lika snabbt att cykla så vi kom lite sent, men vad gjorde det när vi fick dela en stund i kyrkan.

Efter gudstjänsten, som hölls av dotterns doppräst, visade kyrkvärden predikstolen och den "hemliga" trappen upp dit. Vi fick även titta på några mässhakar som det glittrade om.

Att gå på gudstjänst tillsammans med en snart åttaåring gör att jag kanske inte riktigt kunde koncentrera mig 100% på texterna och predikan, så jag ser vår cykeltur med dåligt pumpade däck i jobbig motvind men med en stark tro på att vi kommer att komma fram till kyrkan i tid som en liknelse över dagens tema - den kämpande tron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar