fredag 28 oktober 2011

Egoism

Jag gillar inte vägen som samhället har börjat ta. Den är för egocentrerad, rent ut sagt egoistisk, om du frågar mig. Alla dessa privatiseringar och val som ska vara så "bra för individen". Nej, jag tycker inte det. Alla dessa VAL! skapar bara stress. På alla håll och kanter.
Vinstintressen (nåja, skolor och vård får inte gå med vinst, men vem försöker vi lura) skapar dålig omsorg för gamla som unga.
Stressen och pressen (valde jag rätt nu?) gör oss inte till inkännande individer, utan till aggressiva egoister som bara har våra egna intressen för ögonen.
Nått som börjar synas alltför tydligt i trafiken. Det finns för många aggressiva bilförare därute. Senast i morse blev jag drabbad av en bilist, som kom farandes i hög fart mot trafikljusen, tutade (och väckte sonen) på en annan bil för att den stannade för att det slog om till gult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar