fredag 14 oktober 2011

Hinner inte med

Just nu känner jag mig i obalans. Jag vill göra miljoner saker (typ pyssla). Ytterligare en halvmiljon saker (typ rensa bland kläder och leksaker) borde göras. Och har jag tur så kanske jag hinner med en halv sak per dag, utöver allt detta som måste göras dagligen. Lägg därtill att sonen växer så han knakar - vadå 5,5 månad, han är väl nyfödd! - och just nu vill han inte så gärna roa sig själv. Ja, alltså han är ju alltid nära mig men ibland så funkar det ju alldeles ypperligt att sitta i babysittern med nån leksak bredvid mig, men så är inte fallet nu då han vill att jag ska ha full fokus på honom. Så då blir det inte mycket gjort, inte ens nått av alla dessa måsten...

En ond cirkel känns det som att jag hamnat i. För ju mer jag försöker få gjort desto mindre hinner jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar