torsdag 19 mars 2009

Virrigt

Jag vet inte hur jag ska må just nu. Känner mig mest uppgiven. Pysslar med en sak. Blir stressad över att jag borde göra nått annat istället. Förstår inte hur andra hinner med. Ont i huvudet. Virrig.
Fixar lunch. Glömmer den i micron.
Splittrad och uppgiven.
Blir personligt sårad över nåns kommentar om en författare som jag gillar. Känner mig ifrågasatt. Tvivlar. Gillar jag verkligen det hon skrivit. Eller är jag bara lurad.
Kawasakis syndrom. ITP. Upptäkt av medfött hjärtfel. Missfall. Cancerdödsfall. Saker som händer mina vänner och bekanta. Som påverkar mig.
I min sorg.
När går det över. När vänder det.
Nu skiner solen. Och jag kan inte glädjas. Orkar inte. För snart dras jag ned igen. Bättre att hålla mig på mattan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar