torsdag 3 februari 2011

Konstiga drömmar

När jag sover gott en natt, då kommer drömmarna istället. I natt drömde jag att jag redan fött barn. En pojke var det. Fast jag mindes inte alls hur förlossningen varit. Men jag var ledsen över att jag inte hunnit skriva något förlossningsbrev och därmed inte fått mina önskningar uppfyllda. Frågade pappan hur förlossningen varit, precis när han skulle börja berätta ringde väckarklockan...

En annan natt drömde jag att bebisen i magen liksom klämde ut sig själv, likt en utbrytarkung. Och just att bebisen gjorde så fick till följd att en bit av skalpen lossnade. Lite läskigt måste jag säga, men i drömmen tyckte jag inte alls att det var konstigt...

Graviddrömmar är ju ett kapitel för sig. Jag kommer ändå ganska lindrigt undan i konstigheter ;)

Och för att första drömmen inte ska slå in, ska jag snarast plita ned lite önskemål kring förlossningen, så att jag slipper bli besviken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar