fredag 11 februari 2011

Snöstorm

Det började redan igår eftermiddag. Kulminerade nån gång i natt. Och håller fortfarande på. Snöstorm (nåja, frisk-hård vind) med drivbildning. Det har gjort Stockholm lite sårbart. Men jag har faktiskt full förståelse för att SL beslutat att ställa in busstrafiken.

Jag är mest irriterad över mitt felaktiga beslut att ta pendeltåget istället för min kära buss 152. När jag först hörde att busstrafiken var inställd tänkte jag ta tunnelbanan, men när jag fick höra att pendeltågen gick bra, bara vissa avgångar med förseningar så tänkte jag att då åker jag med pendeln istället.

Krånglade mig fram genom snömodden och möttes av en överfylld perrong. Och inga tåg på över en timma enligt en arg kvinna som pratade högt i telefonen! Jag vände genast på klacken, för även om tåget skulle kommit inom någon minut så skulle det varit överfyllt, och jag gillar inte att åka tåg som är överfyllda. Spelar ingen roll om jag är gravid eller ej, men det blir ju verkligen inte skojigare att vara gravid om man säger så

Krånglade mig fram igen genom snömodden och kände då att det hade ju varit trevligt om pendeltågsstationen och tunnelbanan låg närmare varandra, men nu fick jag mig en uppfriskande promenad, som visserligen inte var särskilt snäll mot min ischias, men nu kunde jag i alla fall komma mig till jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar