tisdag 5 mars 2013

Jobbsökardilemma

Jag befinner mig i ett litet dilemma. Jag har just nu minst trettio(30) intressanta lediga jobb att söka, och det är bara annonser som jag hittat på arbetsförmedlingen. Sista ansökningsdag är 11 april på den som ligger längst fram, fast de flesta går ut 1/4, så det ger att jag måste söka minst 2 jobb per dag för att ligga i fas. Minst alltså, för det kommer ju ut nya lediga jobb hela tiden och sedan finns det dessa lediga jobb som ej kommer ut på arbetsförmedlingen.

Satsar jag på att söka alla dessa intressanta jobb så kommer jag ju inte att hinna med nästan nånting annat, det blir kvantitet framför kvalitet. Men är det rätt väg att gå?

Eller är det smartare att satsa på kvalitet - dvs bara söka de tjänsterna som jag VERKLIGEN vill ha, lägga ned mycket tid på ansökningshandlingarna, ringa innan, följa upp osv

Jag vet faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar