onsdag 30 april 2014

Förskottsvalborg

I morse när jag och barnen gick genom Skytteholmsparken insåg vi att nån tänt eld på Valborgskasen lite för tidigt, för kvar var bara lite kvistar i en cirkel runt en glödande hög med aska.
Dottern blev, med all rätt, väldigt ledsen och irriterad och tyckte att det var ju jättedumt gjort. Jag håller med henne, det är så otroligt onödigt! Vem, och varför gör man något sådant? Jag ser det som ett tecken på egoism och bristande konsekvensanalys. Visst, det är ganska oskyldigt och det finns värre saker, men samtidigt så otroligt onödigt.

Tänk så många barn och vuxna som passerade förbi denna rykande hög och kände ungefär samma som jag och min dotter. Hörde nån säga att nu blir det ingen valborg, och det var inte med glädje i rösten personen sa det. Det är så onödigt och själviskt att göra något sådant som att tända eld på en brasa för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar