fredag 16 januari 2009

Att vara arbetslös är inte lätt

Nu tänker jag skriva ett litet ilsket inlägg! Läste om "oss arbetslösa" på dn.se och det fick mig att se rött. Och jag tror att många av de som "fuskat" eller "ljugit" håller med mig nu. För har man fått anvisat jobb från arbetsförmedlingen nån gång så kan du slå dig i backen på att ett eller flera av dessa inte, jag säger INTE passar din profil, dina önskemål, dina chanser att överhuvudtaget få ett jobb!!! Så varför söka ett jobb som är så FEL att det är rent pinsamt att söka det jobbet. Jo, för att jag blir av med a-kassan annars.
Fråga nån arbetslös du känner. Eller nån som jobbar med rekrytering. Om du inte tror mig.
Jag fattar inte. Jag blir bara arg. Regelsystemet som finns just nu är så fel. Det skapar bara ångest hos arbetslösa och onödigt arbete för alla rekryterare. Gör om, gör rätt! Kvalité framför kvantitet!!!
Så, nu har jag rutit färdigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar