tisdag 15 juni 2010

Må din vilja ske

En sång. En bön. Det som snurrar i min hjärna. I mitt hjärta. På spotify.

Tack Mikael Wiehe för en vacker översättning av Leonard Cohens If It Be Your Will. Ännu större tack till Ebba Forsberg som sjunger så innerligt vackert så jag bara vill lyssna igen och igen.

Må din vilja ske
Må jag tystna nu
Inte tala mer
som det var förut
Ja, jag tystnar nu
tills du ger besked
Tala för mig du
Må din vilja ske

Må din vilja ske
Må min röst bli sann
Från min hög av sten
ropar jag ditt namn
Från min hög av sten
ska jag sjunga utan slut
Må din vilja ske
Jag sjunger ut

Må din vilja ske
Om det finns ett val
låt din himmel le
över land och hav
Skänk barmhärtighet
åt varje pinad, plågad själ
Må din vilja ske
och vill vårt väl

Så håll oss hårt
Och håll oss nu
dina barn som går
med sin stump av ljus
Med sin stump av ljus
som vill bränna ner
Låt vår natt ta slut
Må din vilja ske

Låt vår natt ta slut
Må din vilja ske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar