torsdag 3 juni 2010

Ship to Gaza

Jag tycker det är förskräckligt vad som hände i måndags. Mitt hjärta nästan stannade när jag fick veta att en väns vänner var med på båten. Tack och lov har det gått bra för dessa. Men de andra som fick sätta livet till. För en fredlig aktion. Nä. Jag saknar ord.

Men det som skrämmer mig nu är att detta skapar bränsle till judehatet. Och det gillar jag inte heller. Det är israel som gjort detta fruktansvärda. Inte alla judar.

Jag tyckte lika illa om 11 septembers efterdyningar då alla muslimer blev hatade. Samtidigt som de flesta muslimerna faktiskt tog avstånd från attacken.

Så tror jag nog att det är i den här frågan också. Tyvärr känner jag inga judar så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. Men skulle jag besöka en synagoga skulle jag säkerligen få medhåll.

Att det ska vara så svårt att dela på denna jord vi fått vandra på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar