måndag 29 september 2008

Helg

Efter en intensiv helg har jag lärt mig att
  • Jag är ingen klädbytesdag-handlarmamma. Jag vet inte hur man gör fynd. Jag får panik bland mammor (och pappor) som sliter och drar i högarna av kläder. Tycker att jag är i vägen. Vågar inte ta plats. Nåja, jag kom därifrån med två tröjor, tre byxor och en overall för inalles 109:- En byxa måste lagas lite i grensömmen och overallen är sliten men inte utsliten. Annars var det fina fynd! (Och overallen sitter så fint på dottern så det blir en perfekt overall till förskolan!!!)
  • Pappan vet inte vad ett mellanmål är. Känner mig en smula orolig för kommande helg när jag ska till Irland. Nåja, dottern lär inte svälta ihjäl. På sin höjd kommer hon att bli grinig. Men det är ju pappans bekymmer!
  • Dottern gillar att bli uppmärksammad. Men inte hela tiden. Och inte så intensivt. Hon vill oxå ha matro.
  • Behålla lugnet trots en illskrikande dotter som har ont efter att bränt sig på en platta. Ingenting hjälpte. Övertrött. Hungrig. Ont. Då var det bara gråt och skrik. Har aldrig sett dottern så otröstlig tidigare. Tillslut somnade hon totalt utmattad i MeiTai:en. Sov en liten stund. Sedan var det gott med middag. Och handen mår efter omständigheterna MYCKET bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar