tisdag 30 september 2008

En ursäkt till mig själv

Jag tror jag var lite hård mot mig själv i inlägget nedan. Jag ber mig själv om ursäkt för det. Och för alla som oroat sig för dotterns hand, och mitt beteende vill jag förtydliga. Små barn är nyfikna. Och snabba. Vi vuxna kan göra allt för att olyckor inte ska ske. Men det gör de ändå.

Dottern hjälpte mig med matlagningen. Hon stod på en armlängds avstånd från spisen. Plötsligt ser jag hur hon har sin hand på den nyss använda varma plattan. Och jag SKRIKER rakt ut - samtidigt som jag sätter på kallvattenkranen och lyfter dit min ledsna lilla dotter. Där står vi. Hon gråter. Jag tröstar. Kallvatten spolar över hennes lilla lilla hand.
Mer än så kunde jag inte göra. Trösta och spola kallt vatten. Och mer än så kan jag inte förvänta mig att nån ska tycka att jag skulle göra.
Ikväll har jag pratat med en barnsjuksköterska. Hon tyckte jag gjort helt rätt. För så mycket mer finns inte att göra. Nu ska vi bara se till att hålla rent där en blåsa gått sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar