onsdag 17 september 2008

Matsedel

Ikväll testade jag nått nytt. Eller nästan nytt. Jag gick till Ica Maxi efter middag och nattning av dottern. Det är så lungt och skönt på Ica på kvällen. Att handla mat kan då upplevas som nånting riktigt njutningsfullt. Till skillnad mot att befinna sig i en mataffär en fredag eftermiddag. Det är ren och skär stress.
Vad var det för nytt med det här då? Jo, jag hade en lista med matvaror som skulle inhandlas. Listan i sin tur var baserad på en matsedel för en vecka. Så nu ska vi klara oss. Middagar är fixade för en liten tid framöver. Det kanske ger mig ett efterlängtat lugn. Och så slipper jag handla middag tillsammans med en gnölpöl till dotter. Hoppas så att denna rutin vill sätta sig och fungera i våra liv

2 kommentarer:

  1. Det är mammalyx att gå utan barn (och man) och handla! Jag borde också ta tag i det där med matsedel, men jag är så förfärligt dålig på framförhållning... Mina försök med liknande projekt håller aldrig mer än två, tre dagar...

    SvaraRadera
  2. En annan mammalyx är att få sitta på soffan, dricka te och äta goda karameller. *njuter*

    SvaraRadera