tisdag 18 november 2008

Fly förbannad

Läser i en tråd på sjalbarn som får mig att bli rent ut sagt förbannad! Och jag orkar inte ge mig in i diskussionen för jag känner samtidigt att jag har inte de rätta argumenten. Så jag ryter till här istället.
Tråden handlar om ett förslag från Moderaterna att barn ska gå max 40 timmar i veckan på förskolan. Och ha fem veckorssemester! Tanken är god.
Men där slutar det vettiga. För att detta förslag ska kunna fungera måste ju hela samhället göras om!!! För hur man än löser det rent ekonomiskt för alla ensamstående, låginkomsttagare som kanske måste ha flera jobb för att få ekonomin att gå runt, så måste ju barnen ändå vara nånstans när föräldern/föräldrarna jobbar!!!
Jag blir så, ursäkta språket, fly förbannad och jävligt upprörd av sådana här förslag som gör att man känner sig livegen! Ja, tanken är god. Barn ska vara främst med sina föräldrar men nu ser inte vårt samhälle ut så.
Jag är så upprörd så jag kan inte ens tänka...
Om nu förskolan är så hemsk så tycker jag att det är väl DÄR resurserna ska sättas in. För att förändra så att det inte blir så jobbigt för barnen att vara där när föräldrarna jobbar.
Jag förnekar inte att jag gillar inte att ha dottern långa dagar på förskolan. Det är med fasa jag ser framemot att börja jobba och att måsta ha henne där långa dagar. Jag kommer ju att göra allt för att se till att hon kommer att få så korta dagar det bara går. Och så tror jag att det FLESTA föräldrarna tänker. Sen finns det rötägg som utnyttjar förskolan till max för att få tid till att träna, handla, what ever... men ska ALLA föräldrar som behöver förskola "straffas" för det.
NÄ, som sagt jag är så upprörd så jag kan inte ens tänka.
Det här är lika korkat som de dumma förändringar de gjort med oss arbetslösa. VARFÖR?? Blir bara såååååååå arg. Orkar inte bli mer arg. Ska nog sluta läsa den där tråden

1 kommentar:

  1. Jag undviker den tråden. Orkar inte heller bli arg mer. Nu vill jag se lite postitvt på tillvaron, så jag sållar hejvilt och stoppar huvudet i sanden när det passar mig bra ;)
    kram på dig.

    SvaraRadera