torsdag 27 november 2008

På tal om sova

När jag borstade tänderna i morse kom jag på mig själv att fundera över det här med att många föräldrar ser det nödvändigt att LÄRA sina barn att sova (själv/ensam).
Jag anser att det är omöjligt att lära någon annan att sova! Den kunskapen besitter varje människa själv.
Sedan kanske man behöver stöd i att finna bra vägar till att kunna somna, men det är någonting annat. Alla är vi olika och varför VARFÖR ska små barn måsta somna ensam?
Lyssna på din egen, inre röst. När är du som mest avslappnad? När känner du största tryggheten? När sover du som allra bäst?
Är det när du är ledsen, på en främmande plats och när du är ensam?
Eller är det när du är glad, i din egen säng och i sällskap med de du älskar?
Jag hoppas du förstår var jag vill komma. Varför behandla den du älskar allra mest så ologiskt och långt från hur du vill ha det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar