onsdag 26 november 2008

Undrar hur de tänker nu

I eftermiddag ska jag iväg på en rekryteringdrive på arbetsförmedlingen Expo. Det är af själv som söker en massa folk till sin IT-avdelning.
Det ska bli så spännande å se hur de reagerar på mig. Jag menar, om nu nån ska ge en utbildad ingenjör som gått arbetslös lääääänge en chans, så borde väl af gå i främsta rummet. Eller? Självklart fattar jag väl att de som alla andra vill ha bra personal, men jag har ju inte ens fått chansen att visa vad jag går för.
Dessutom borde de väl ha koll på alla braiga "förmåner" som kommer med när man anställer mig. En sån sak kan man väl inte bortse ifrån...

(Att jag sedan tycker den ligger helt idiotiskt tidsmässigt, 16-19, det hör väl kanske inte hit. Fast det tyder ju på att de främst letar efter de som redan har jobb...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar