tisdag 30 december 2008

Dåligt samvete eller?

I gårkväll satt jag och läste ikapp i mina bloggar som jag följer. Många av dessa är (naturligtvis) andra föräldrar som skriver om livet tillsammans med (små)barn! Och jag fick så dåligt samvete. För oj vad de hittar på saker. Går på museum. Leker ute i parken. Bakar. Går ut i skogen. You name it!!!
Jag VET att jag kan ju inte slå ihop allas listor till en lista på saker som jag/vi borde göra. Men ändå.
Fast å andra sidan. Vi gör ju oxå saker. Bara andra saker. Som att åka till farmor och farfar. Eller laga mat tillsammans. Eller springer runt som små galningar. Eller sover bort hela förmiddagen...
Så jag borde väl inte alls ha dåligt samvete. Bara känna lugnet över att de val jag gör. De val vi gör är bra för vår familj. Det fungerar bäst för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar