torsdag 11 december 2008

Svårt

Dottern har nu gått två dagar på förskolan efter förkylningen. Det är ingen hit. Hon vill inte vara med. Hon är ledsen. Saker som hon i "vanliga" fall gillar att vara med på (utelek, sång...) vill hon absolut inte vara med på.
Det gör ont i mitt mammahjärta då. Jag vill ju inte att hon ska vara arg och ledsen hela dagarna. Gårdagen var nog en bättre dag än idag. Ser jag till morgonen så följde de samma mönster. Fast dagens lämning gick bättre och snabbare än gårdagens. Svårt.
I morgon är det luciafirande tidigt. 7.15 ska dottern vara på förskolan, ombytt och klar. Det ska bli spännande å se hur det kommer att gå. Vid den tiden sover vi oftast fortfarande... Funderar om jag ska bli kvar på förskolan tills jag måste på möte?
På måndag är förskolan stängd pga av planering. Sedan är det snart jul. Med lite mer än två veckors ledigt för dottern. Så nästa vecka vet jag inte riktigt hur jag ska göra? Ska hon fortsätta att få gå kortare dagar? Ska jag vara med henne lite mer på förskolan? Ska hon få vara hemma de dagar jag kan ha henne hemma? Eller ska farmor ta hand om henne när jag inte kan? Svårt.
Inser att det här är ju egentligen ett lyxproblem. Att jag har tur (i oturen) att jag just nu kan vara med henne såpass mycket. Fast hade jag haft ett jobb, skulle det ju inte finnas så många olika alternativ att välja på. Nu slutar jag innan jag snurrat in mig alltför mycket!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar