fredag 12 december 2008

Lusselelle

I morse ringde väckaklockan tidigt tidigt! Fast jag låg redan vaken så mig gjorde det inget... Jag tog mig en skön dusch, passade på att njuta lite extra, då det var första gången på länge som jag kunde duscha ostört!!! Åt frukost ensam med DN, det njöt jag oxå av.
Sedan var det dags för dottern att vakna. Tack och lov vaknade hon på rätt sida :) Blöj- och klädbytet gick alldeles utmärkt. Dottern öppnade sitt kalenderpaket och blev väldigt glad åt tomtarna på julskivan. Frukosten åt hon framför TV:n och bolibompa (eller blopba!)
Ja, jag vet! TV! Men allt som kan få rutiner att flyta på utan utbrott är bra rutiner...
Vi kom oss iväg, ut i regnet och mörkret! Dottern fick med sig sin pipmugg och smörgås som ännu inte var uppäten. Hon kommenterade att det regnade och att det kom droppar på handen. Vi hade det så mysigt....
Ända till overallen skulle tas av på förskolan. Då bröt dottern den fina trenden och satte igång. Skrek och kastade allt som kom nära. Tack och lov gick det ändå ganska snabbt över. Och dottern chockade mamman med att faktisk hoppa över till en av fröknarnas famn och vara med i luciatåget!!!!!!
Visserligen kom hon åter till min famn så fort första sången var sjungen, men det var bara så mysigt att få ha henne i famnen och titta på alla hennes kamrater lussa för alla närvarande föräldrar. Första gången i år som julstämningen infann sig i mitt sinne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar