onsdag 8 april 2009

Beslut

Jag har tagit ett beslut. Efter insikten att det är i mångt och mycket jag själv och mina val som påverkar hur jag faktiskt mår. Så hädanefter ska jag välja att må bra.
Jag ska sluta vältra mig i tankar om hur synd det är om mig. Och hur jobbigt det är.
Det kommer inte att bli lätt att sluta. Jag kommer garanterat att falla tillbaka. Ramla in i gamla hjulspår. Men jag ska verkligen försöka.
Jag ska bli ärlig mot mig själv. Mot mina medmänniskor.
Jag ska våga må bra. För det är mod som krävs nu. Kliva ur den här gropen, det kräver nått litet extra. Jag känner mig trygg i känslan av misslyckande. Vet inte hur det är att vara lyckad. Lycklig.
Vet inte hur man drömmer. Vad jag ska önska för mig själv.
Men nu önskar jag och drömmer jag om en månad med mest glada dagar. Kraft att ta tag i min ångest. Mod att söka jobb. En massa kärlek från nära och kära. Och inspiration att hitta på roliga saker varje dag!

2 kommentarer:

  1. Kära du jag visste inte att det var så jobbigt för dig... läste en rad i en tråd och det fick mig att gå hit. Jagstannar här ett tag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilket bra beslut! Lycka till i att fortsätta så!

    Kram

    jazoo

    SvaraRadera