onsdag 15 april 2009

Oflyt

Jag känner det som om jag befinner mig i oflyt. Har befunnit mig här ett bra tag, mer eller mindre omfattande. Det är som att jag ständigt ligger steget efter. Är på fel plats vid fel tillfälle. Eller på rätt plats vid fel tillfälle. Eller kanske fel plats vid rätt tillfälle.

Ett exempel:
Cyklar till körövningen. Ser en av mina körvänner svänga ut framför mig, men eftersom hon hade grönt ljus hade jag ju rött ljus så jag får laglydigt vänta på grönt. Försöker cykla ikapp, men som sagt, jag har oflyt så vid nästa korsning hinner det slå om till rött.
Men tydligast blir det ändå vid sista korsningen, där hon kan göra en liten "fuling" för när hon ska genom korsningen är det inte en bil i syne. När jag hunnit fram är det bilar till höger, vänster, framför och bakom. Och så ytterligare cyklister och en gångare!!!!

Jag vet att det är ganska ytligt och kanske lite småaktigt av mig att ta detta som exempel, men det är för att visa på hur en sån liten grej blir ju stor i mitt liv. Där det ständigt blåser motvind. I alla fall som jag känner det.

3 kommentarer:

  1. Oflyt var ordet. men dyu skulle ju inte vältra dig mer i negativa tankar vännen ;-)

    kram och kraft

    SvaraRadera
  2. Det är ju därför jag skriver dem här, för att inte vältra mig ;)

    SvaraRadera
  3. Jasså, deeet är så det funkar ;-)

    SvaraRadera