torsdag 23 april 2009

Självuttagen utmaning ;)

Läste lite i denna bloggen. Sista inlägget var visst en utmaning. Och då jag inte har nått bättre för mig ;) så känner jag mig träffad att svara på utmaningen. So here goes:

1. Hur gammal är du om fem år? 42
2. Vem var den sista du träffade? Hmm, måste ju vara dotterns ena förskolefröken.
3. Hur lång är du? 167 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Det minns jag inte ... men jag svarar Juno, för det var den senaste filmen jag medvetet valde att titta på, dvs inte bara titta på det TV erbjuder!
5. Vem ringde du senast? Dottern ;)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min handledare: Vi ses på fredag 3/4 9.00 Vänligen mitt namn
7. Vad är helgens planer? Anställningsintervju, tvåårskalas med dotterns kompisar, årsmöte med Stockholms kyrkokörssällskap (eller vad det nu heter!) Åsså kanske vi ska försöka klämma in ett besök hos farmor och farfar.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på situation, men ringa är nog trevligast!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, fast det är ju egentligen fel, då pappa är änkling
10. När såg du senast din mamma? Den 3 juni 2008 på förmiddagen.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå med bruna prickar runt pupillen
12. När vaknade du idag? Vid sjusnåret. Steg upp 7.25
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej
14. Vilken är din favoritplats? Där jag får vara jag, fullt ut
15. Vilken plats föredrar du minst? I stressframkallande situationer
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning. Förhoppningsvis på ett bra ställe :)
17. Vad skrämde dig som barn? När grannpojken klädde ut sig i läskig mask och med knotig käpp och skulle gå hem till sin kompis för att skrämma honom. Problemet var bara att han mötte mig först. Jag skrek så fönsterrutorna skallrade. Och gömde mig under köksbordet när han sedan kom för att be om ursäkt. I övrigt var jag ganska orädd som barn.
18. Vem fick dig att skratta senast? Dottern
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det kan jag väl inte påstå. Har en rejäl bunt liggandes nånstans i ett förråd.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Köpte mig en liten bärbar för julklappspengarna. Fast ibland sitter jag vid den stationära, som jag iofs tycker snarare är sambons
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan kläder, men med pyjamas
22. Hur många kuddar har du i sängen? En åt oss var, så tre stycken. Fast när jag får för mig att bädda fint stiger antalet till fem!
23. Hur många landskap har du bott i? Oj, nu måste jag tänka till ... 5 borde det bli, nej 4!
24. Har du någon gång spytt på någon? Förutom när jag var liten, nej det har jag inte
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju på var och när. Ute skor, hemma strumpor och på sommaren i gräset barfota
26. Är du social? När jag mår bra är jag väldigt social
27. Vilken är din favoritglass? Sias violglass är supermums. På pinne föredrar jag Magnum i lite olika varianter, men absolut inte med mandel
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en större lägenhet!
29. Tycker du om kinamat? Jorå, det är gott ibland
30. Tycker du om kaffe? Oftast :)
31. Vad dricker du till frukost? ProViva fruktdryck eller juice. Ibland te.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover på vänstra sidan i sängen. Ligger numera helst på sidan med ryggen mot mitten, dvs vänstra, för det gör mindre ont med en liten fot i ryggen eller bakhuvudet ;)
33. Kan du spela poker? Njae ... har bara lite koll på pokerregler
34. Tycker du om att mysa? O, ja!
35. Är du en beroendemänniska? Nä, det kan jag inte påstå
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja tack gärna ett till :)
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, yttepytte lite franska och tyska. Tar mig fram i Norge utan språkliga problem, ja, iaf nordnorge
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag var liten slog jag i bakhuvudet och blödde ymnigt så min mamma sjuksköterskan tyckte det var bäst med en liten ambulansfärd :o
40. Föredrar du havet eller en pool? Beror lite på situationen. Fast ett skönt havsbad slår ju alla poolbad med hästlängder :)
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till dottern. Och med det sagt vill jag samtidigt påpeka att det finns inte så mycket pengar att spendera!!!
42. Äger du dyra smycken? Har en liten liten diamant som hängsmycke. Det är väl det dyraste. Annars är det mest typ Glittersmycken, och tre stycken snö-halsband, i mitt smyckeskrin.
43. Har du någon gång testat narkotika? Skulle aldrig komma på tanken!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe och ostsmörgås
45. Vem är den roligaste människan du känner? Att det skulle vara så svårt att svara på denna frågan *tänker och tänker*
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ju några att välja mellan - får väl bli det på benet som blev efter att mamma rev mig med kroken på cykelväskan
47. Vad har du för ringsignal? Himlen är oskyldigt blå med Ted Gärdestad
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? En hel del.
49. Flirtar du mycket? Om jag är på det humöret gillar jag att flörta. Fast nu känner jag absolut inget behov av att flörta.
50. Vart togs din profilbild? Hos svärföräldrarna på midsommar 2008
51. Kan du byta olja på bilen? Skulle inte tro det. Men det känns inte heller så nödvändigt då jag inte har körkort.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, se ovan!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Känner du Pippi Långstrump av Astrid Lindgren
54. Läser du dagstidningen? När jag hinner
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Hur gör man det? Men visst blir det en och annan rörelsevisa för att underhålla dottern!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lugna favoriter
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Dagens att göra
59. När var du i kyrkan senast? I söndags
60. Är du nöjd med din kropp? Ja, det är jag. Skulle bara visa den större respekt med lite mer träning och mindre onyttig mat
61. Är du gift? Annars, tror du att du kommer gifta dig någon gång? Nej. Jag hoppas det ;)
62. Skriv dina 3 närmsta vänner spontant: "Min" sjukgymnast
63. Skriv de 2 vännerna du tycker det är roligast att umgås med just nu? Tyvärr var det alldeles för länge sedan :(
64. Var du byxmyndig när du blev av med oskulden? Ja
65. Tror du ärligt du kommer hitta din livs kärlek? Ja, det har jag ju redan gjort <3

Jahaja, jag utmanar minijons mamma, ett gammalt troll, jazoo och du som liksom jag tycker det är roligt att bli utmanad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar