onsdag 22 april 2009

Favoriten

Jag är så glad över dotterns förskola. I stora drag är det en mycket bra förskola. Att gården är nött och behöva en rejäl uppfräschning det struntar jag i, den är ju ändå lekvänlig. Att jag får hem en liten lerklutt till dotter varje gång det varit blött ute, det tar jag inget extra för ;)

I förmiddags när jag lämnade dottern blev jag kvar en bra stund, pratande med en av pedagogerna. Min favorit tror jag minsann (och dottern oxå skulle jag tro). Hon har verkligen förstått min dotter, ja och därav favoritskapet hos dottern.

Vi har i mångt och mycket samma syn på "barnuppfostran" (i brist på annat ord). Vi kom att prata om att ignorera. Hon säger då att det är svårt och det kan lätt bli fel att bara ignorera, man måste samtidigt göra något annat, som att bekräfta det som är bra. Som sagt jag gillar henne <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar