lördag 18 april 2009

Shopping

Var en snabbis till Solna centrum för att shoppa lite olika grejer som behövdes (ja, mer eller mindre nödvändigt).
Köpte bland annat nya örhängen - då tyckte butiksbiträdet att jag skulle köpa ett matchande halsband till. Nej tack, sa jag. Det räcker med örhängen!
Köpte även en BH (kors i taket att jag tog mig för detta ångestframkallande, men jag stod faktiskt ut med vad jag såg i spegeln. Förvånansvärt nöjd till och med. Ja, utom när jag provade en BH då det svällde ut och bubblade över, men det var ju främst kombinationen jag och denna BH som visade på denna skräckshow!) - då tyckte butiksbiträdet att jag skulle köpa matchande trosor till. Nej tack, sa jag.
Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med matchande trosor till BH. I alla fall inte till en bas BH, som det var jag inhandlade idag. För om man ska ha matchande trosor till en BH, så måste man antingen äga typ sjuttioelva BH med matchande trosa. Eller kanske sjuttioelva trosor som matchar en BH.
För hur får man annars tvättningen att gå ihop. Ja, jag använder då oftast en BH betydligt fler dagar än ett par trosor. Fast det är väl jag som är konstig ... nä, jag fortsätter vara totalt omatchad undertill. Och tänker på miljön :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar