fredag 27 februari 2009

Dagens omöjliga uppdrag eller?

Att lämna tillbaka böcker på biblioteket!

Först var jag som fastvuxen i stolen.
Drabbad av Alfonssyndromet Ska Bara.
Äntligen kom jag loss.
En tygpåse(väska) till böckerna vill jag ha.
Leta utan resultat i min överbelamrade klädkammare/garderob (större än en garderob och mindre än en klädkammare).
Irra runt en stund och komma fram till att matkassen får duga!
Nu ska jag klä på mig.
Börjar dra på mig min svarta jacka - Nä, den känns inte rätt. Kappan passar bättre.
Fram med den.
Nått på huvudet vill jag ha. Var är hatten?
Rotar runt på hyllan i hallgarderoben (oj, här måste det rensas också. men INTE nu!).
Så nu har jag hatten.
Men ser det inte lite kalt ut runt halsen. Halsduk?
Nä, min nya sjal får det bli.
Ojdå! Lösa trådar. De måste fästas. Fram med nål.
Var är nålen? Letar i min låda med syattiraljer. Där! Snabbt fäster jag trådarna.
Tar på sjalen. Synar i spegeln. Jo, det ser bra ut.
Plånboken? Var har den tagit vägen. Justja! Den ligger kvar i dramaten.
Så, nu kan jag gå. Ut genom dörren.
Låser.
Börjar gå nedför trappen.
Men saknar jag inte nått nu? Var är böckerna!??!
Upp igen.
Låsa upp dörren.
Hämta böckerna.
Så nu är de äntligen påväg att lämnas tillbaka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar