onsdag 11 februari 2009

Kay Pollak

Snubblade över dessa ord. De slog an en sträng hos mig. Läs och begrunda du med...

Jag har ett problem just nu. Jag är ur balans. Det är sant.
Men jag skyller inte på dig för att jag känner som jag gör.
Jag gör inte dig skyldig för att jag just nu är störd.
Något i det du sa eller gjorde väckte något i mig
- men det jag känner har inte med dig att göra.
Jag är ännu inte medveten om varför jag känner såhär.
Jag vet bara att jag ytterst sällan är störd av de skäl jag tror.
Därför skyller jag inte på dig för att jag känner allt det jag känner.
Jag har mina känslor.
Men det är inte du som är orsak till mina känslor.
Orsaken till mina känslor finns inom mig.
Det är inte särkskilt konstruktivt att anklaga dig
för ett problem jag själv har.
Därför gör jag mig inte till offer för dig.
Jag ger inte dig skulden för att jag via dig blir påmind om mina egna problem och ofullkomligheter.
Jag ser allt detta.
Det är fantastiskt.

Kay Pollak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar