tisdag 17 februari 2009

Mössa klar

Idag har jag och dottern haft en än bättre dag! Idag förärades Junibacken av ett besök av oss. Det var en höjdare! Dottern sprang runt. Upptäckte. Var glad. Busade.

Tågturen gick över förväntan. Hon satt i min famn och tittade på allt med stora ögon! När Katla dök upp gosade hon in sig ännu lite till och gnölade nått som jag inte uppfattade.

Villa Villerkulla tog det ett tag innan hon vågade sig på en upptäcksfärd i.

När vi gick ned för trappen mot resturangen utbrast hon - Maten är klar! Vilket jag tolkade som att hon var hungrig. Pannkakorna försvann i ett nafs! Eller ja, först åt hon upp sylten :D

Sedan gick vi tillbaka upp till Villa Villerkulla för en liten föreställning med Pippi. Hon är ju inte mycket för att sitta still, men nu gick det riktigt bra. Så gott som hela föreställningen satt hon i mitt knä, eller på golvet nära mig. Förutom när pippisången spelades/sjöngs, då dansade hon!

Jag tror det var mycket som skulle smältas för hon ville inte riktigt somna sådär fort som jag trodde, men hon låg i vagnen och plötsligt sov hon hela vägen hem. Och hon sover än!

Så passade jag på att göra mössan klar! Hade inte dottern vaknat i går kväll hade den redan varit färdig men men... Jag gillar den. Varm och gosig. En ny favvomössa tror jag minsann :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar