måndag 9 februari 2009

Nattliga funderingar

Jag är trött hela dagarna. Går omkring och önskar inget hellre än att sova. Så kommer kvällen och jag börjar längta till sängen. Men först ska det fixas lite. Kanske titta på lite TV. Fixas lite till. Nånstans här fastnar jag lätt. Är uppe en eller kanske två timmar längre än vad jag tänkt. Så när jag väl kommer i säng kan jag bara INTE somna. Jag ligger och vänder och vrider på mig. Stör dottern. Blir störd av dottern. Funderar. Tänker.

Igår låg jag och funderade på vem rekryteringsbazaren egentligen vänder sig till? För om det är främst för de som står utan jobb så VARFÖR ska det behöva ligga på helgen? Fast så kom jag på, den vänder sig (även) till nysvenskar som har svårt att få det jobb som de är utbildade till. De kanske jobbar med nått som gör att det är lättare att ta sig till mässan en lördag istället.

Efter den insikten kunde jag somna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar