fredag 1 november 2013

Splittrad

Först skriver jag ett inlägg om att jag tycker man ska vara sparsam med mobiltelefonanvändandet när man är med sina barn. Sedan hamnar jag mitt i en soppa som går från den ena tokigheten till den andra mitt under höstlovet. En soppa som jag gärna vill hänga med i. Så just den här veckan har jag nog inte alltid följt min egen åsikt, och jag har nog vid några tillfällen sett ut som en sådan förälder som jag stör mig på (alltså sitter med näsan i telefonen när de är med barnen) men jag har gjort det med lite dåligt samvete och har sonen velat ha min uppmärksamhet har han kommit i första hand. Dottern som faktiskt kan vänta har väl fått göra det vid några tillfällen.

Framförallt har jag ju inte låtit mina barn fara fram vind för våg utan att ha koll på dem och vad de gör utan jag har passat på att läsa på ffa facebook när det har passat bra, alltså när de leker på egen hand eller liknande situationer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar