fredag 18 november 2011

En riktig bajsmorgon

Vissa dagar önskar man kunde börja bättre. Först vaknade jag och sonen alldeles försent. Sedan kissade sonen på min rygg när jag slängde blöjan. Samtidigt klättrade dottern omkring i badrummet och skulle visa på alla konster hon kan. När sonen väl kom på toaletten ville han inte bajsa, som han brukar göra varje morgon.

Som lök på laxen läste jag på FB om att kommunen kanske ska stänga två öppna förskolor! Sedärja - den barnvänliga kommunen, my ass!!! Dessutom är det på gång att korta ned timmarna för syskon till hemmavarande barn från 30 till 15 timmar i veckan. 
Jag blev så arg så jag kokade. Jag är så arg. Kommunen tycker att föräldrarna kan gå till kyrkans öppna förskola, men den är ju redan nu oftast full, så de kan ju inte ta emot fler barn. Just nu vill jag bara flytta från denna snåla kommun, för inte satsas det på barnen eller de äldre. Företagsvänlig kommun det är det. Men inte mer. Låg kommunalskatt är väl trevligt, men jag skulle gärna betala mer för att få bättre barnomsorg, äldreomsorg och skola!!! Arg är jag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar