onsdag 23 november 2011

Torsk på svamp ... eller kanske inte?

Båda barnen sover (HURRA!) och jag surfar för att hitta huskurer mot svamp. Joråsåatt, det misstänker jag att vi drabbats av. Jag och sonen. Har aldrig i mitt vuxna liv haft svamp så jag vet liksom inte hur det känns eller ser ut. Torsk har jag inte heller sett men jag har svårt att tänka mig att de vita beläggningarna som sonen har i munnen kan vara något annat.
Men suck och stön vad jobbigt det verkar att bli av med skiten ... saker ska kokas eller tvättas i minst 60 grader. Det ska smörjas med läskiga krämer. Och en BVC sköterska som jag pratat med tycker inte att den huskuren som jag hade hoppats på (bikarbonat eller vichyvatten) hjälper. Fast jag tror minsann jag ska testa ändå, för det skadar ju inte. Dessutom så verkar det ju funka på de som tipsar om det!
Jag som hade nog att göra utan detta också. Jaja, det ska väl gå över snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar