måndag 7 november 2011

Helguppdatering

Det är helt galet vad mycket som kan hända i internetvärlden under en långhelg när man varken har tid eller möjlighet att befinna sig där. Allt spårade ur för mig i torsdags efter dotterns simskola när jag stod vid spisen och frös och insåg att det är nog mjölkstockning på gång. En liten stund senare låg jag på sängen med jordens feberfrossa, sådär så att sängen hoppar och man tror att tänderna ska spricka :(

På fredagen var pappan tvungen att vara hemma för det fanns inte en chans att ha hand om två barn som jag mådde. Dagen spenderade mamman i sängen med ytterligare feberfrossor men framåt kvällen började hon se ljuset i tunneln.

På lördag morgon när barnen vaknade så var mamman sitt vanliga jag igen och kunde inte strunta i det faktum att denna dagen innebar höjdpunkten i köråret! Så det var bara till att packa noter och vätskeersättning och bege sig till kyrkan för en intensiv kördag - sång under gudstjänst, generalrep och sist men inte minst konsert - Rutters Requiem.

När konserten (succe!) var över  åkte hela familjen till farmor och farfar för att "testsova" inför julen. Nästan alla fastrarna var där och det var så där underbart galet högljutt och fullt med kärlek! Söndagskvällen, när mamman hade tänkt hinna med lite internettid, då ville/kunde ingen av barnen somna. Och somnade den ena så väcktes den snart av den andra, så för att få det att funka kände mamman att det blir bäst om jag går och lägger mig tidigt ...

Idag på förmiddagen så var det ju då, som lök på laxen, inbokat ett besök hos sjukgymnasten för sonen för att följa upp hur hans torticollis utvecklat sig. Skönt att säga den är mycket bättre nu, så det bokades inte in en ny tid, utan mamman fick i uppdrag att hålla koll på hur han håller huvudet och axlar när han börjar stå och gå, och om det skulle vara något så var jag välkommen att ringa då. Men för att hjälpa till att få det att gå åt rätt håll så kom mamman med det geniala förslaget att leka prästens lilla kråka åt samma håll hela tiden för att öka styrkan där sonen är svagare :)

Att berätta att sonen just nu är inne i en lite kinkig period, det verkar överkurs så det struntar jag i ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar