torsdag 24 november 2011

På pränt

En sak som alltid stressar mig är när jag har mycket tankar om vad jag måste få gjort. Det bästa jag då kan göra är att skriva en lista, den är dubbelt positiv för mig. En bra grej med det är att det en härlig känsla att kunna stryka sakerna allt eftersom de blir gjorda. Men främst är det bra, för jag inser snabbt att alla dessa tankar har tagit mycket energi och det var ju faktiskt inte så ofantligt mycket som jag vill få gjort - jag hinner!!! Eller jag borde i alla fall hinna.
Så nu när det är sagt ska jag ta tag i kaoset som uppstått i köket. Jag hoppas hinna färdigt med det medan sonen sover. Sedan borde jag få ned alla mina idéer om inlägg på pränt ... tar med en liten papperslapp och en penna så fixar jag det när tankarna poppar upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar