onsdag 2 november 2011

Skitsnack

På tal om det här inlägget så slog det mig i morse att ska jag känna mig som ett superUFO, så ska jag nog berätta om våra morgonrutiner för mammagruppen. Snacka om att vara ensam om att låta sin bebis "gå på toaletten", men det gör jag. En väldigt lätt form av EC, där jag framför allt lyckas med att få allt bajs i toaletten istället för i blöja. Sonen verkar ogilla att bajsa i blöjan så det är en vinn-vinn situation.

Det har visserligen hänt att sonen bajsat i blöjan, men det är vid väldigt speciella situationer, som när vi var på Underbara Barn-mässan. Då fällde mamman kommentaren:
- Men jag vet ju inte hur man gör när man byter en bajsblöja ...
och fick långa blickar efter sig, för nått sånt kan ju inte en mamma säga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar