söndag 30 mars 2014

Efit en ovanligt vanlig söndag

Ett foto i timmen en solig vårsöndag anno 2014

09:56 Hög tid att stiga upp. Sonen kommer med ett bestämt "Jag vill ha rukos"

10:56 Tar hand om den aldrig sinande tvätten. Här måste rena kläder sorteras och vikas. Ska vara med på en klädbytardag nästa helg så vissa av plaggen hamnar i den högen

12:07 Tagit en dusch och hänger undan handduken efteråt. Nog för att min telefon/kamera klarar av vatten så kändes det lite konstigt att fota just då

12:57 Ska precis bege mig till kyrkan för uppsjungning och genrep inför konserten senare i eftermiddag. Steiners Crucifixion är det vi ska göra idag

13:42 Uppsjungningen i Stallet är avklarad, nu på väg över till kyrkan för att gå igenom körsatserna med solister och organisten

15:02 "Genrepet" avklarat. Nu tillbaks till Stallet för lite stärkande fika, det är svårt att sjunga på tom mage, samtidigt som den inte får vara för full heller så en smörgås är precis lagom

15:53 Vi samlas utanför kyrkan för att ta ett gruppfoto, en av medlemmarna från kören ska flytta hem till Danmark igen och vill få en bild för att minnas oss i kören

17:04 Konserten slut. Jag likaså, fast skönt slut. Packar ihop mina noter och annat för att bege mig hemåt

18:14 Fick sällskap hem och vi pratade så mycket så det tog lång tid att gå. Väl hemma vid porten hittar jag en ensam sko ståendes på rabattkanten. Undrar hur den kommit dit?

18:58 Läser dotterns önskelista och får se att hon önskar sig en Tamagotchi, så istället för att köpa en plockar jag fram min över 15 år gamla kamrat som min bror köpte till mig när han var till Japan

20:07 Ligger i sovrummet med barnen. Hoppas de somnar snart. Tack och lov gjorde de det, båda två! Inga problem med övergången till sommartid här inte

21:05 Te vid datorn. Måste ju fixa till dagens blogginlägg. Te med honung känns skönt för min ömmande hals. För er som oroas kan jag meddela att jag har haft ont i halsen i nån vecka nu, en vårförkylning som varken vill bryta ut eller gå över

21:57 Läser POSK-bloggen. Ska försöka komma i säng i tid ikväll så jag måste avrunda nu, annars är risken stor att jag blir sittande vid datorn alldeles för länge.

1 kommentar: